fredag 29 juli 2011

tjejdag

ebba och jag har haft en tjejdag idag, bara hon och jag. ursprungsplanen var att ta båten till utö och äta lunch på nån mysig restaurang och ev bada om vädret tillät....men när vi steg upp på morgonen spöregnade det :-( så det blev ett sanbbt beslut om att byta till plan B. plan B var fjärilshuset i haga parken...så fick det bli.
så vi åkte till vh, tog tåget till t-centralen, tunnelbana till odenplan och sen buss till haga parken. själva fjärilshuset var mysigt om än väldigt varmt och fuktigt!! många fina fjärilar såg vi och även puppor som hängde på snören. koifiskar, neonfärgade grodor och vaktlar fanns där oxå. vi stod precis bredvid ett par papegojor som åt frukt, hade endast ett galler mellan oss. mycket fina växter oxå såsom olika kaktusar, kaffeplantor, kardemummaplator och underbara blommor!
jag kan varmt rekommendera alla att åka till fjärilshuset!!
efter besöket där tog vi oss tillbaka mot centralen där vi åt på mc donalds, ebbas önskemål. jag hade nog hellre valt någon restaurang med roligare mat men jag lät ebba bestämma och så fick det bli! :-)
passade på att slinka in på lindex oxå där de hade halva reapriset. tar aldrig den rean slut? jag trodde att det var bra mellandagsrea och passade på att handla som sjutton då...men sen har ju rean bara fortsatt så nu kan jag inte gå förbi en affär med reaskyltarna framme utan att komma därifrån med minst tre plagg!!! givetvis är det nästintill allt i barnstorlekar jag får med mig hem då.....är sååå dålig på att shoppa till mig själv. är inte snål men det är liksom bara roligare att handla till de. har hört att många andra har det så också :-)

imorgon ska jag på tjejdag igen, fast då med mina tjejkompisar! karolina, linda, jennie, kattis och åsa från skolan. tyvärr så är åsa bortrest och jennie sjuk men vi kommer nog få trevligt iallafall! v i ska ner till nynäshamn till lina och luncha. åhh vad jag saknar de!!!

på söndag blir det tjejdag IGEN, fast på ett helt annat sätt. då ska grabbarna iväg på fotboll...AIK-Elfsborg på råsunda. så vi tre tjejer hittar nog på något skojsigt då oxå....vem vet, kanske mer shopping? eller så håller vi oss till nån lekpark eller stranden vid fint väder..(billigast så) hehe!

ja just det!! höll på att glömma att skriva att vi var på landet i onsdas till torsdags. supermysigt att vara där. vi åt lunch och gick sen till stranden en sväng innan vi fixade med middag! grillad lax, kokt potatis, sallad och halloumi..mums!! på kvällen/natten satt vi och sara o jörgen uppe o spelade kort. dagen efter var vi iväg på elsas o minneas simskola. vi andra badade oxå och sen packade vi ihop och åkte hem.
nästa gång bjuder vi hit de och vi ska bygga klart sängen och bjucka på lunch och middag..grillat förstås! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar