måndag 25 juli 2011

work work work

igår började vi med sängen. det är ett roligt men tankekrävande projekt! idag har vi fortsatt. vi har byggt istort sett hela stommen. det som återstår nu är ramverket upptill och att sätta på spånplatta och panel....och att måla o göra lådor. det vi ska göra idag/kväll är att sätta upp det övre ramverket i de höga reglarna (vilka vi oxå ska sätta fast). sen måste vi till byggmax och köpa hem mer virke....spånplattor och panel och list.....och vit färg ska vi oxå köpa.

jag vill bli klar NU!!! jag vill se sängen i färdigt skick och jag håller mina tummar o tår så hårt att de vitnar att slutresultatet blir lika fint som bilden jag har i huvudet. :-)


Men det är svårt att bygga något överhuvudtaget när man har tre barn, varav den yngsta endast 9månader hemma. vi passar på under sovstunderna och kvällarna.

ska skicka över andreas till brorsan idag så han kan hämta sågen. blir lite lättare med den än med handsågen vi hittills har använt. kanske jag ska börja med blomlådan iväntan på det resterande materialet vi behöver till sängen??  ja jag får se hur jag gör...kanske inte det bästa att stå ute i regnet med skruvdragaren heller....

jag lovar att sätta in bilder på bygget men just nu är min mobil död (batteriet alltså) , så jag kan inte föra över några bilder till datorn. men det kommer!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar