onsdag 24 augusti 2011

Goza it is!!

glömde skriva att vi har fått en ny familjemedlem oxå. hon heter Goza och är just gosig! Goza är en liten kattflicka som föddes hemma hos en vän till mig i ösmo. kattmamman doris fick fyra ungar vara två överlevde. den ena, en röd hane skulle de behålla själva och den andra skulle deras granne ta. men de hade en katt sedan innan med diabetes och han blev jättestressad och fick alldeles för högt socker så det funkade inte...så, då hörde karin av sig till mig. jag har följt kattungarnas liv via bilde rpå facebook och har hela tiden sagt att jag vill ha en av de om det inte skulle funka....och nu hade vi tur!!
jag fick ett sms tidigt på måndagen...jag väckte andreas direkt o sa: andreas kolla på den här kattungen, henne måste vi ha!! andreas tittade yrvaken som han var o sa: jahapp, jaja...:-) så var det klart! jag och sara (och ebba, minnea) åkte ner samma kväll och hämtade henne. vi hade lite problem med vad vi skulle kalla henne...vi var inte alls överens, som vanligt! hahah!  men nu heter hon iallafall Goza. Goza är supergosig, social, lekfull, trevlig och alldeles underbar!! vi har alla i familjen kärat ner oss totalt i denna lilla varelse! ja, alla utom maya då. Katten Maya är väl skeptisk till hela grejen men så e det ju alltid. maya fräser lite åt goza men inte mer än så.....jag tror att det kommer ta några dagar och sen sover de nog tillsammans :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar