torsdag 18 augusti 2011

vill inte, tänker inte!!!

ibland är det skönt att vara vuxen så att man får bestämma själv!! idag känner jag mig trött, deppig och ynklig....har mensvärk, huvudvärk och abstinens från sockeravvänjningen.....idag vill och tänker jag inte träna!!
 jag har ju tagit tag i vikten igen nu efter sommarens långa paus. imåndags började jag återigen med viktklubb och det funkar bra! det som är jobbigast är att äta havregrynsgröt varje dag, det blir tråkigt, och att inte få stoppa i min socker. men det vill jag ju inte behöva så jag är glad att jag startat igen. jag vet ju att abstinensen ger med sig efter ett tag och att suget försvinner då...men jag måste hitta nån annan frukost som funkar lika bra så att jag kan variera mig lite... på söndag ska vi till sara o fira hennes födelsedag så jag har tänkt ha invägning på söndag morgon istället för på måndagen....då kan jag fika lite ändå. men jag har planerat att äta mangosmoothie till frukost då och nån lätt omelett med grönsaker till lunch...då borde jag kunna fika utan att överstiga kcal för mycket.

jag hoppas att vågen är vänlig och att den säger -1kg MINST!!! men det tror jag....om inte så kommer jag definitivt skylla på mensen!! hahah!!

på måndag börjar ebba i skolan!!! då är det upprop i förskoleklassen o sen lite info om fritidsverksamheten..sen på tis o ons är det skola mellan 8.20-13 och sen inskolning på fritids 13-14...tror det kommer gå galant för henne trots att hon faktiskt inte känner någon i denna skolan. får se om de har tänkt att jag ska vara med hela tiden eller om man kan gå ifrån om det funkar för ebba. andreas är iallafall ledig mån-ons för att detta ska gå för simons inskolning startar inte förens på torsdagen. vi ska på ett infomöte på onsdagen o sen drar allt igång för honom oxå.  ska bli intressan to se hur det kommer gå då jag måste ha julie med mig oxå...men men ...det får lov att gå helt enkelt!
jag tycker att det ska bli skönt att vardagen börjar igen. ska passa på att n juta ordentligt av de sista 5månaderna hemma me djulie innan jag börjar skolan själv oxå.

DAGENS PLUS - fick blommor av andreas idag! de knackade på på dörren och om man köpte blommor så sponsrade man även haninge FF och deras matchtröjor. tack älskling för det, det behövde jag!!
DAGENS MINUS - mensen och mitt trista humör...


c ya later!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar